dinsdag 24 februari 2009

Studiedag 24 maart 2009

Beste collega's

Ruim een jaar geleden hebben zo'n 60 UBU-collega's meegedaan met de succesvolle workshop UBU2.0. Na enige vertraging komt dan eindelijk het vervolg op dinsdag 24 maart a.s.!

We zullen starten met een korte samenvatting van wat er vorige keer besproken is (wat is Web 2.0 eigenlijk, wat kan de betekenis daarvan zijn voor de bibliotheek in het algemeen, en voor de UBU in het bijzonder) aangevuld met nieuwe ontwikkelingen.

Daarna gaan we twee onderwerpen nader bekijken, namelijk het gebruik van RSS als middel om de enorme hoeveelheid informatie op internet te kunnen stroomlijnen, en het gebruik van video/film als modern communicatiemiddel.
In de middag is er een praktijk-gedeelte om (onderdelen van) de theorie van de ochtend uit te proberen.

Deze dag is bedoeld voor UBU-medewerkers van alle geledingen en afdelingen, die graag wat meer willen weten over de Web 2.0 hype. Het is expliciet niet bedoeld voor mensen die al fervent bloggen, taggen en een perfecte definitie van Web 2.0 kunnen geven, maar juist voor diegenen die de klok wel hebben horen luiden en nu ook de klepel willen vinden, of zelfs benieuwd zijn hoe de klok nou eigenlijk geluid wordt.

Het leukst is het om de hele dag te doen, maar het is eventueel ook mogelijk om alleen de ochtend (de lezingen) bij te wonen. We hebben echter deze keer een maximum aan het aantal deelnemers in de middag (bij het praktijkgedeelte)! Wie het eerst komt...

Het programma staat hieronder
. Je kunt je aanmelden door een reactie achter te laten op deze blogpost, of door een mailtje te sturen naar Jikke, liefst voor 10 maart in verband met het aantal te reserveren computers...

Tot 09.15 Ontvangst bij de Boothzaal
09.15 - 09.30 Inleiding
09.30 - 10.15 Web 2.0 samengevat, de nieuwste ontwikkelingen (Wouter
Gerritsma)

10.15 - 10.30 Koffiepauze

10.30 - 11.00 Information overload/RSS (Eric Sieverts)
11.00 - 11.45 Communicatie via video op internet (Mirko Tobias Schaefer)
11.45 - 12.00 Afronding ochtendprogramma

12.00 - 12.45 Lunch

12.45 - 15.00 praktijkgedeelte verspreid over twee computerzalen
15.00 - 15.30 Theepauze
15.30 - 16.30 Korte presentaties van de resultaten in de Boothzaal

16.30 Borrel

Mede namens Eric Sieverts en Dafne Jansen,
met vriendelijke groeten, Jikke de Groot-Adema

16 opmerkingen:

WoW!ter zei

Kijk aan een oud Weblog weer tot leven gewekt. Leuk, ik ijk uit nar de 24e.

Anoniem zei

Ik doe graag mee (de hele dag)

Natalie Zuiverloon zei

Bij deze mijn aanmelding voor de 24e.

Anoniem zei

ik wil wel meedoen

Peter Hermans

Frans Sellies zei

Ik meld me aan voor de 24e.

Anoniem zei

Ook ik doe graag mee.

Hans Fresen zei

ik doe graag mee aan het ochtendprogramma.

Unknown zei

In de ochtend ben ik erbij!

Anoniem zei

Ik doe ook mee de 24e; de hele dag.

Anoniem zei

Ik kom graag de hele dag!

Anoniem zei

Ik kom graag 's ochtends

Anoniem zei

Als er nog plaats is, wil ik graag aan het ochtendprogramma deelnemen.

Anoniem zei

Ik meld me voor de ochtend aan.

Unknown zei

Ik volg graag het ochtendprogramma (tot 12.00 uur)

Martin S zei

Ha Jikke, Dafne,

Kan ik me nog aanmelden voor het hele dagprogramma?

Bianca Kramer zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.